WErk aan je gezondheid middels een traject paardencoaching; voor jou op maat gemaakt

Hoe is jouw relatie met geld?

Geld is meer dan alleen een betaalmiddel; het is een spiegel van onze persoonlijke waarden en overtuigingen, en het vormt een relatie met geld die invloed heeft op ons leven. Oorspronkelijk ontstond geld als een ruilmiddel, later werden goederen verhandeld voor goud en zilver. Uiteindelijk werd geld het universeel geaccepteerde middel dat we nu kennen. Toch rust er vaak een taboe op het woord “geld.”

Geld als middel, niet als doel

In onze maatschappij lijkt geld verdienen een einddoel te zijn geworden, terwijl het in de kern een middel is om datgene te bereiken wat voor jou waardevol is. Wanneer geld een doel op zich wordt, kan dit leiden tot een ongezonde relatie met geld. Maar als je geld gebruikt om jouw doelen te realiseren, is het een krachtig hulpmiddel. Wat jij waardevol vindt, hangt af van je kernwaarden, zoals vrijheid, duurzaamheid of eerlijkheid.

Geld en familiewaarden

Je relatie met geld is vaak geworteld in de waarden die je van huis uit hebt meegekregen. Wat was de houding van jouw ouders ten opzichte van geld? Werden er gezegden gebruikt zoals “geld stinkt” of “voor een dubbeltje geboren, nooit een kwartje”? Dit soort overtuigingen vormen hoe jij naar succes en rijkdom kijkt. Durf je bijvoorbeeld een eerlijke prijs voor je diensten te vragen of om loonsverhoging te vragen?

Jouw plek in het systeem

Hoe jij tegen geld aankijkt, heeft veel te maken met je innerlijke houding, je familiesysteem, en zelfs sociale ideologieën. Wanneer je de juiste plek inneemt in dat systeem, gaat het natuurlijker en benader je geldzaken vanuit overvloed, niet vanuit tekort. Via een opstelling met paarden kunnen we onderzoeken wat rijkdom voor jou betekent.

Relatie met geld

Benieuwd wat we voor elkaar kunnen betekenen? Neem gerust contact op, ik help je graag verder! Volg BewustzijnSP ook op Instagram, Facebook en LinkedIn om op de hoogte te blijven van de nieuwste updates. Nieuwsgierig naar meer blogs? Klik hier!